lunes, 9 de agosto de 2010

Comiat a la Sílvia Servan

Avui és amb el cor trist que faig aquesta entrada. La Sílvia Servan ja no és amb nosaltres i no puc menys que entristir-me abans d'enrabiar-me.
Un altre dia escriure una anècdota divertida que tinc amb ella... I això m'enfurisma més perquè ja no es podrà repetir; ja no podré compartir res més amb ella aquí, a la terra. Ningú ja podrà i la pèrdua és immensa.
Paso paraula a l'Elisabet Marí, que ens ha deixat aquest comiat:

Pel teu amor, jo per això robaria.
Quan el sol s´amagui, l´atraparé

i quan la pluja torni, la lliuraré....
el meu amor per tu no se m´escapa.

Un amor, que jo per tu robaria.
Robaria un cel, un petó, una màgia i
aquells paisatges en els que vam passar plegades.
Un amor que jo per tu robaria un cabaç de llunes nimfes i
unes nits ardents de plata.

Robaria mil petons de seda, d’aquells
que amb les teves mans et vaig donar.
Va ser una nit abans de l´Anada
i amb el teu respir em vas deixar.

Jo per tu l´amor tan gran robaria.
Vas tenir una filla amb nom de fada,
i una petita amb cabells de lliri blanc.

Sé que veuràs mars i oceans i muntanyes
que no s’han vist abans.
Compliràs el somni que vas demanar,
"Ser lliure i viatjar"

Silvia Servan amb amor
et deixo marxar.

Elisabet Marí

2 comentarios:

  1. I la tristor no se´n va,es queda per sempre.
    Mira el que deia Martí i pol:

    Ara saps que la mort no és morir-te
    sinó que mori algú estimat. La teva
    mort no et convida al tètric espectacle:
    te’n fa protagonista, i deu ser trist.
    Però més trist és veure l’agonia
    lenta d’algú que estimes, com el cos
    tan conegut es degrada i malmet
    fins a tornar-se un feix d’ossos i pell
    que ni se serva, però encara estima,
    i parla de guarir-se amb l’esperança
    de qui mai no ha perdut la fe en els altres.
    Clames llavors als déus i contra els déus
    inútilment, que els déus mai no responen
    i el seu callar és un mirall opac.
    Torna, doncs, al teu clos i fes-t’hi fort
    amb una opció de vida, ara que saps
    que morir-te no és la mort, i emplena
    d’amor el buit de l’estimada morta.

    ánims,Isabel

    ResponderEliminar
  2. La perdua d'un amic sempre es una càrrega difícil de portar. Conec de sobres aquesta sensació i l'únic que puc fer es donar-te ànims.
    La Silvia estaría molt contenta de saber que era la protagonista d'un poema tan agredolç com bonic.
    També estaría contenta de saber que tenía una gran amiga com tú.
    I també l'hi hagues agradat que la recordessis en els bons moments.
    Endavant, Isabel.

    ResponderEliminar